Masterproject 1 – Brasilia

Final artist impressions

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Holland House

De 2014 FIFA World Cup en de Olympische Spelen van 2016, zal plaatsvinden in Brazilië. Wanneer Brazilië als gastland zal dienen voor deze evenementen, zullen tal van Nederlandse voetbal en de Olympische fans koers zetten naar Brazilië. Deze fans vieren hun overwinning in een ding genaamd het Holland House. Dit Holland House moet de Nederlandse identiteit in de architectuur als visitekaartje van Nederland uit te drukken.

Het is een ideologische boodschap van nationalisme en betrekkelijkheid. Het gaat over zijn trots op het winnen of verliezen, in combinatie met een nationaal product; een perfecte combinatie van sport en het bedrijfsleven.

Programma van het Holland House bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Huisvesting voor 9 VIPS
  • Een meet and greet zone
  • Een ceremonie- en feestzaal voor 1500 people
  • Expositieruimte van 500 m²
  • Faciliteiten voor een buiten gerelateerde activiteiten
  • Faciliteiten voor eten, drinken en toiletten
  • Persruimte
  • Beveiliging- en productieruimte
  • Business lounge

Ontwerpproces

The process of the project looked like this

  • Week 1     Nederlands consulaat typologie onderzoek
  • Week 2-5   Nederlands consulaat ontwerp
  • Week 6-7   Holland House onderzoek
  • Week 8-14  Holland House ontwerp

Voor beide gebouwen is speciale aandacht nodig om zaken als tektoniek, het bouwen in een tropisch klimaat, en speciale zorg voor historische en locatiespecifieke invloeden. Brasilia was mijn eerste masterproject en ik denk dat het zeer leerzaam was. Ik was verheugd om eindelijk een volwaardige ervaring te hebben binnen de Master of Architecture, Building and Planning.

The 2014 FIFA World Cup and the 2016 Olympic games, will take place in Brasil. When Brasil will host these events, loads of Dutch football and olympic fans will set course to Brasil and will be ready celebrate their victory in a thing called the Holland House. This Holland House should express the dutch identity in architecture as a business card of the Netherlands.

 

It represents a ideological message of nationalism and relativity. About being proud of winning or losing in combination with national product; a perfect combination of sports and business.

Program of the Holland House consist of the following components:

  • Resident for 9 VIPS
  • A meet and greet zone
  • A inside celebration area for 1500 people
  • Exposition room of 500 m2
  • Facilities for an outside related performance
  • Facilities for food, drinks and restrooms
  • Pressroom
  • Security and production area
  • Business lounge

Design process

Het proces van het project zag er als volgt uit:

  • Week 1     Dutch consulate research typology
  • Week 2-5   Dutch consulate design
  • Week 6-7   Holland House research
  • Week 8-14  Holland House design

For both buildings special attention is required to issues such as tectonics, building in tropical climate, and special care for historical and locational influences. Brazilia was my very first masterproject and I thought it was very educational experience. I was glad to finally have a full-fledged experience within the Master of Architecture, Building and Planning.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Maquette / Model

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Download Booklet Holland House
Download Supplement Holland House

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s